Miasto:
Lublin
Miejsce:
Hotel Wieniawski (ul. Sądowa 6, Lublin)
Termin rozpoczęcia:
08.12.2025; 10.12.2025; 23.01.2026
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Kurs krótki
Tryb:
W dni robocze
Opłata:
1490,- zł od osoby
1341,- zł Cena dla członków wspierających SKwP (będących płatnikiem za szkolenie)
1415,- zł Cena dla członków zwyczajnych SKwP (będących płatnikiem za szkolenie)
Zapisz się

Forma: szkolenie stacjonarne - Hotel Wieniawski (ul. Sądowa 6, Lublin)

Ilość godzin: 23 godz. dydaktyczne

Harmonogram spotkań:

8 grudnia 2025 - Podatki dochodowe CIT i PIT (9.00-15.30)

10 grudnia 2025 - Podatek od nieruchomości i podatek VAT (9.00-14.45)

23 stycznia 2026 - Rachunkowość (9.00-15.30)

W cenie szkolenia serwis kawowy i lunch

Dla uczestników szkolenia BILANS 2025 publikacja Zamknięcie Roku 2025 w cenie tylko 187,50 zł !

(koszt wydawnictwa nie jest wliczony w cenę szkolenia; zamówień można dokonywać wpisując w polu  Informacje dodatkowe - Zamknięcie Roku 2025)

Prowadzący:

Agnieszka Gajewska - Biegły Rewident, Prezes Zarządu MAKTE Kancelaria Audytorów i Doradców Sp. z o .o. W latach 2015-2019 Prezes OR w Warszawie Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, Członek Komisji Szkoleniowych w PIBR i SKwP; ukończyła studia w Szkole Głównej Handlowej. Wykładowca: Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (szkolenia obligatoryjne), autorka artykułów z dziedziny finansów i rachunkowości. Bada sprawozdania finansowe oraz skonsolidowane sprawozdania finansowe, doradza w procesach połączenia, podziałów i przekształceń podmiotów gospodarczych. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach w rachunkowości i podatkach m.in. wdrażania robotów do procesów, AI w analizie big data, dokumentacji elektronicznej, wdrażaniu JPK.

Bożena Nowicka - doradca podatkowy nr wpisu 02980; specjalizuje się w problematyce podatku dochodowego od osób fizycznych; wieloletni wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce

dr Grzegorz Matysek - doktor nauk ekonomicznych, doradca podatkowy nr wpisu 10317; specjalizuje się w problematyce podatku dochodowego od osób prawnych, cenach transferowych oraz optymalizacji podatkowej; Dyrektor Biura Doradztwa Podatkowego, Strategii i Rozwoju w DORADCA Sp. z o.o. w Lublinie;  adiunkt w Katedrze Finansów Publicznych Wydziału Ekonomicznego UMCS w Lublinie; członek Rady Naukowej Centrum Studiów Fiskalnych i Doradztwa Podatkowego na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie

Agata Kowalik - radca prawny (Lb – 1560), doradca podatkowy (nr wpisu 12088), absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie, specjalizuje się w problematyce raportowania schematów podatkowych, prawie gospodarczym, prawie pracy oraz przepisach podatkowych (w szczególności podatku od nieruchomości oraz podatku od czynności cywilnoprawnych); współpracuje w charakterze wykładowcy ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce. Autorka wielu artykułów z zakresu problematyki prawno-podatkowej.

Anna Mełgieś - doradca podatkowy nr wpisu 12251, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie oraz Wydziału Zarządzania, Informatyki i Finansów Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu (Podyplomowe Studia „Rachunkowość”); specjalizuje się w podatkach pośrednich, w tym w szczególności w podatku od towarów i usług, jak również problematyce związanej z ubezpieczeniami społecznymi i naliczaniem wynagrodzeń, współpracuje w charakterze wykładowcy ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce

Program:

Rachunkowość - Agnieszka Gajewska

  1. Zmiany w ustawie o rachunkowości oraz krajowych standardach rachunkowości, w tym w zakresie uproszczeń związanych z prowadzeniem ksiąg
  2. Zmiany w zasadach prowadzenia ksiąg rachunkowych w związku z przekazywaniem do organów zewnętrznych (JPK_KR/JPK_KR_PD)
  3. Przychody w ujęciu bilansowym i podatkowym - analiza kompletności, dokładności ujęcia, wycena, analiza powiązania z kosztami,
  4. Koszty w ujęciu bilansowym i podatkowym – analiza kompletności, dokładności ujęcia, wycena,
  5. Podatek dochodowy – weryfikacja prawidłowości salda, zaliczki,
  6. Majątek trwały – zmiany stanu majątku trwałego, potwierdzenie wartości, ewidencje bilansowe i podatkowe, inwentaryzacja,
  7. Środki pieniężne i instrumenty finansowe – potwierdzenie wartości, inwentaryzacja, wycena,
  8. Zapasy – okresowa inwentaryzacja (uwzględniając rodzaj działalności), uzgodnienie, wycena,
  9. Należności z tytułu dostaw i usług oraz pozostałe należności – ewidencja, inwentaryzacja i odpisy aktualizujące, złe długi – bilansowe i podatkowe, sposób na uprawdopodobnienie nieściągalności (KUP)
  10. Zobowiązania z tytułu dostaw i usług – ewidencja, zobowiązania przedawnione, korekta 90 dni– rozliczanie, księgowanie
  11. Zobowiązania z tytułu podatków – uzgodnienie poprawności naliczenia podatku VAT, podatek dochodowy, ZUS
  12. Zobowiązania finansowe – wycena w scn, prezentacja,
  13. Rozliczenia międzyokresowe bierne i rezerwy – ewidencja, wycena, rozliczenie
  14. Przygotowanie ksiąg rachunkowych do sporządzenia sprawozdania finansowego
  • harmonogram prac związanych z zamknięciem ksiąg,
  • identyfikacja transakcji po dniu bilansowym i ich wpływ na księgi, sprawozdanie finansowe i rozliczenia podatkowe, w tym:
  • wycena wybranych składników aktywów i pasywów związana z informacjami po dniu bilansowym
  • konsekwencje ujawnionych nadwyżek i niedoborów podczas inwentaryzacji i ich udokumentowanie
  • korekty lat ubiegłych

15. Sporządzanie sprawozdania finansowego – elementy, forma, najczęściej występujące problemy.

Podatek dochodowy od osób fizycznych - Bożena Nowicka

  1. Obowiązki płatników PIT związane z zakończeniem 2025 roku (PIT-11, PIT-4R, PIT-8AR, wynagrodzenie płatnika podatku).
  2. Oświadczenia i wnioski składane przez pracowników dla celów podatkowych (ulga Senior+, Ulga 4+, Ulga dla Młodych).
  3. Dodatkowe świadczenia na rzecz pracowników i ich skutki podatkowe i ubezpieczeniowe (ubezpieczenia medyczne i grupowe, dofinansowania do posiłków i inne)
  4. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych –świadczenia dla pracowników zwolnione i opodatkowane PIT.
  5. Zasady rozliczeń w kasowym PIT.
  6. Zasady kalkulacji daniny solidarnościowej.
  7. Wybór formy opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej na nowy rok- wyłączenia z podatku liniowego oraz ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
  8. Opodatkowanie przychodów osób fizycznych uzyskiwanych z tytułu najmu prywatnego, w tym najmu krótkotrwałego.
  9. Zmiana limitów dla samochodów osobowych od 2026 r.
  10. Nowe rozporządzenie w sprawie zasad prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów.

Podatek dochodowy od osób prawnych - dr Grzegorz Matysek

  1. praktyczne aspekty zmian wprowadzonych do ustawy o CIT w 2025 r.
  2. zasady kwalifikacji przychodów i kosztów podatkowych na przełomie roku podatkowego
  3. ograniczenia w zakresie odliczania strat podatkowych
  4. różnice między zyskiem bilansowym i dochodem podatkowym
  5. notional interest deduction – hipotetyczne odsetki od zysku zatrzymanego jako koszt uzyskania przychodów
  6. mały podatnik a stawka 9%
  7. minimalny podatek dochodowy
  8. wybrane zagadnienia z zakresu amortyzacji środków trwałych (m.in. dopuszczalność wstecznej korekty stawek amortyzacyjnych)
  9. kary i odszkodowania jako KUP
  10. koszty imprez integracyjnych
  11. możliwość rezygnacji ze zwolnienia podatkowego
  12. obowiązek przesyłania ksiąg rachunkowych do organu podatkowego
  13. ceny transferowe, dokumentacja podatkowa, podmioty powiązane, raje podatkowe
  14. pobór podatku u źródła (należności licencyjne, odsetki, zakup usług niematerialnych, dywidendy)
  15. rozpoczęcie nowego roku podatkowego a decyzje dotyczące optymalizacji podatkowej
  16. obowiązki podatników i płatników CIT związane z zamknięciem roku
  17. istotne orzecznictwo sądów administracyjnych oraz organów podatkowych w odniesieniu do CIT
  18. uchwalone zmiany ustawy o CIT od 2026 r. (m.in. w zakresie dot. samochodów osobowych) oraz zmiany projektowane
  19. pytania, dyskusja

Podatek od nieruchomości - Agata Kowalik

  1. Zmiany w podatku od nieruchomości w 2025 roku:
  • Nowe definicje i problemy z ich interpretacją,
  • Inne zmiany,
  • Interpretacja nowych przepisów przez organy podatkowe.

2. Analiza istotnych orzeczeń sądów administracyjnych dot. podatku od nieruchomości.

Podatek VAT - Anna Mełgieś 

  1. Przegląd zmian w przepisach o VAT w 2025

(m.in. system kaucyjny w rozliczeniach VAT, procedura SME; zmiany w zakresie zastosowania obniżonych stawek VAT, zasady ustalania miejsca świadczenia dla imprez wirtualnych; kasy rejestrujące).

  1. Rozliczenia VAT w świetle orzecznictwa sądów oraz stanowisk organów podatkowanych
  • Obowiązek podatkowy przy transakcjach krajowych a data sprzedaży; rozliczenie i dokumentowanie zaliczek;
  • Korekty sprzedaży i ustalenie właściwego okresu do rozliczenia korekty z uwzględnieniem jej przyczyny (skonta, rabaty, zwroty, etc.),
  • Obrót opakowaniami zwrotnymi nieobjętymi systemem kaucyjnym;
  • Zakres i termin realizacji prawa do odliczenia VAT (odliczenia VAT od pojazdów samochodowych, faktury, które nie mogą stanowić podstawy do odliczenia podatku).
  • Ustalenie podstawy opodatkowania dla transakcji kompleksowych i przeliczenia waluty dla celów VAT;
  • Korekty podatki należnego oraz podatku naliczonego z tytułu tzw. ulgi na złe długi.
  • Transakcje wewnątrzwspólnotowe, ich dokumentowanie i prezentacja w JPK_V7M/K oraz w VAT_UE

(raportowanie WDT w przypadku braku dokumentów potwierdzających dostawę, rozliczenie korekt WNT z uwzględnieniem pierwotnych i wtórnych przyczyn korekty, raportowanie nietransakcyjnych przemieszczeń towarów oraz przemieszczenia towarów w procedurze magazynu typu call-off stock)

  • Transakcje towarowe z krajami trzecimi

( dokumentowanie stawki VAT 0% przy eksporcie towarów - rozliczenia związane z zaliczkami eksportowymi; rozliczenie podatku należnego z tytułu importu towarów w deklaracji VAT – art. 33 ustawy o VAT; odliczenia VAT z tytułu importu towarów i korekty w imporcie towarów)

  1. Zamknięcie roku w VAT
  • Ustalenie współczynnika odliczenia VAT.
  • Roczna korekta podatku naliczonego od środków trwałych oraz od pozostałych nabyć; przypadki, w których nie dokonuje się korekty rocznej.
  1. Zmiany 2026:
  • Nowy limit zwolnienia podmiotowego.
  • Faktury RR – termin wystawienia i korekty tych faktur.
  • KSeF - raportowanie rozliczeń podatku należnego oraz podatku naliczonego na podstawie faktur KSeF

(m.in. rodzaje faktur, termin wystawienia i otrzymania faktury, podmioty uprawnione do otrzymania faktury poza KSeF)

  1. Pytania i odpowiedzi

 

Istnieje możliwość zakupu pojedynczych dni szkolenia (koszt 1 dnia 570 zł) (prosimy o zgłoszenie tego faktu w polu Informacje dodatkowe na karcie zgłoszenia)

08.12.2025 Podatki dochodowe CIT i PIT

10.12.2025 Podatki VAT i podatek od nieruchomości

23.01.2025 Rachunkowość

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

Al. Piłsudskiego 1a
20-011 Lublin

tel. Informacje o szkoleniach organizowanych przez SKwP
tel. 81 532 28 17
tel.
tel.

info@skwp.lublin.pl
szkolenia@skwp.lublin.pl

ING Bank Śląski 81 1050 1953 1000 0090 3023 3986

close